Estem segurs que ja
coneixes els beneficis de treballar la intel·ligència emocional a l’aula, però…
ja has començat a aplicar dinàmiques? Fas alguna cosa pràctica perquè els
infants aprenguin a reconèixer i expressar les seves emocions? Et proposem cinc exemples d’activitats i dinàmiques per començar a
treballar les emocions a l’aula.
1) Dibuixem les emocions bàsiques. Per
poder entendre i expressar adequadament les emocions, primer cal
reconèixer-les. És el primer pas per començar a regular-les. El que us proposem
per començar és dibuixar les emocions bàsiques tot explicant-les. Podeu
dibuixar cares amb diferents expressions o bé buscar imatges de persones que
les expressin en diaris o revistes. Partiu de les següents: alegria, tristesa,
por, ràbia, sorpresa i vergonya.
2) Parlem-ne. I tu, com et sents? Una altra activitat
interessant pot ser la d’expressar com ens sentiríem si ens trobéssim en
situacions determinades. Plantegeu les circumstàncies (també podeu parlar
d’experiències reals viscudes recentment): la mestra m’ha felicitat
perquè he fet molt bé una activitat que em costava, un nen m’ha pres la pilota,
no puc anar d’excursió perquè estic malalt…
3)
Els companys, la vostra guia. Per dur a terme
aquest joc caldrà que un company es posi un mocador als ulls i la resta (en
petits grups o per parelles) el guiïn a través d’una “carrera d’obstacles”. Ell
haurà de confiar amb els seus companys per arribar a la meta. És un joc de
confiança, amistat i autoestima.
4)
Rutines de relaxació. Ens aniran molt bé per estar més
tranquils després d’haver viscut situacions de tensió i aprendre a encarar les
circumstàncies difícils. Podem simular que som un globus per aprendre a
inspirar pel nas i a expirar per la boca. Un altre exercici interessant de
relaxació pot ser el d’asseure’ns o tombar-nos horitzontalment, tancar els ulls
i escoltar música. El docent pot ajudar als
infants a visualitzar paisatges i accions relaxants.
5)
Verbalitzem les qualitats positives. Us heu dit mai
quines són les vostres qualitats més positives? En què sou bons? Què us agrada
de vosaltres mateixos? Quina és la qualitat que més valoreu dels vostres
companys? Podeu seure en cercle, utilitzar un mirall i anar-vos-el passant.
L’activitat és útil per millorar l’autoestima i desenvolupar sentiments de
seguretat.
Quines
activitats i rutines dueu a terme a l’aula per treballar l’educació emocional?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada